Groepen

Er zijn verschillende soorten Scoutinggroepen: land-, water- en luchtgroepen. Alle groepen gebruiken hetzelfde spelaanbod, maar met een verschillend accent op land, water of lucht. Binnen Scouting De Lier hebben wij zowel land- als watergroepen.

Landscouting

De meeste Scoutinggroepen in Nederland zijn landgroepen. Zoals de naam al zegt, leren en spelen de scouts in deze groepen op het land. Spelen in het bos, klimmen, avonturen beleven, kamperen en uitdagende activiteiten staan dan ook centraal.

Waterscouting

Ruim een kwart van de groepen in Nederland is een waterscoutinggroep. Waterscouts zijn vooral in de zomer veel op het water te vinden in vletten. Zeilen, kanoën en waterspellen staan centraal. In de winter onderhouden ze de boten en doen ze andere Scoutingactiviteiten.